Su projektų metodu susipažinome ir mokėmės dirbti dalyvaudami tarptautiniame projekte „Ikimokyklinio ugdymo sistemos demokratizavimas“ (1993–2005), beveik nuo švietimo reformos ikimokyklinio ugdymo srityje pradžios.
Įgyvendindami projektus reformos pradžioje ieškojome atsakymų į mums aktualius klausimus: koks turi būti pedagogų organizuotos ir vaikų spontaniškos veiklos santykis, kaip pedagogui nedominuoti ir neužgožti vaiko iniciatyvos, kaip spręsti vaikų konfliktines situacijas, kaip į ugdymo(si) procesą įtraukti šeimą ir kt. Atlikdami stebėjimus ir analizuodami savo veiklą, daugelį dalykų praktikoje pamatėme nauju žvilgsniu, kaip, pavyzdžiui, lankstesnis vaiko dienos ritmas, kitoks švenčių organizavimas, vaikų įtraukimas į sprendimų priėmimą. Pavyzdžiui, projekte „Kaip kurti aplinką, kuri skatintų vaiką veikti?“ gilinomės į ugdymo aplinkos kūrimo principus, atlikome daugybę bandymų ir eksperimentų, kad įsitikintume, koks svarbus ugdymosi veiksnys yra aplinka, kaip ji skatina vaikų smalsumą ir aktyvumą. Projekte „Ramybės metas darželyje: mokomės atsipalaiduoti“ sprendėme aktualią poilsio problemą vaikams, nemiegantiems pietų miego. Projekto eigoje išbandėme įvairias alternatyvias poilsio formas ir atsipalaidavimo būdus, kurie padeda tenkinti individualius vaikų poreikius, tėvų pageidavimus.
Šiandien mūsų projektai nukreipti į ugdymo turinio plėtrą ir inovacijų paiešką. Savo projektuose ieškome naujų idėjų ir kūrybiškai jas įgyvendiname. Pagrindiniai projektų metodo elementai – stebėjimas, analizė, refleksija – leidžia labiau pažinti vaiką, t.y. jo poreikius, gebėjimus, patirtį, galimybes. Analizė ir refleksija padeda kelti realius vaikų ugdymo(si) tikslus, juos sieti su vaikų gebėjimų ugdymu.
Projektų metodas kaip darbo forma sudaro galimybę reikštis pedagogų aktyvumui, kūrybiškumui, lyderystei ir skatina aktyvių metodų, tokių kaip tyrinėjimas, eksperimentavimas, interpretavimas, projektavimas, kritinis mąstymas, taikymą. Projektinė veikla mums padeda palaikyti diskusijų kultūrą, moko dirbti komandoje, analizuoti ir reflektuoti savo praktinę veiklą, spręsti ugdymo procese kylančias problemas.
Įgyvendinami projektai
2025 metai
Ikimokyklinio ugdymo projektas „Kontekstai Miško aikštelėje“ Peržiūrėti
Ikimokyklinio ugdymo projektas „Kaip stiprinti matematinį mąstymą?“ Peržiūrėti
Priešmokyklinio ugdymo projektas „Kaip padėti atsiskleisti 100 vaiko kalbų?“ Peržiūrėti
Įgyvendinti projektai
2024 metai
Ankstyvojo ugdymo projektas „Kaip įveiksime iššūkius šiandien?“ Peržiūrėti
Ikimokyklinio ugdymo projektas „Kaip ugdyti savanorystę vaikystėje?“ Peržiūrėti
Ikimokyklinio ugdymo projektas „Kaip kurti kontekstus vaikų žaidimams?“ Peržiūrėti
Priešmokyklinio ugdymo projektas „Kaip organizuoti vaikų poilsio laiką dienos eigoje?“ Peržiūrėti
2023 metai
Ankstyvojo ugdymo projektas „Kokie iššūkiai laukia eksperimentų laboratorijoje?“ Peržiūrėti
Ikimokyklinio ugdymo projektas „Ką noriu veikti lauke?“ Peržiūrėti
Ikimokyklinio ugdymo projektas „Kaip ugdyti olimpines vertybes?“ Peržiūrėti
Priešmokyklinio ugdymo projektas „Kokios mokytojų strategijos, įtraukiančios vaikus į įsivertinimą?“ Peržiūrėti
2022 metai
Ankstyvojo ugdymo projektas „Ką atrandu lauko erdvėse?” Peržiūrėti
Ikimokyklinio ugdymo projektas „Judesys nauju ritmu” Peržiūrėti
Ikimokyklinio ugdymo projektas „Kas auga darželio kieme?” Peržiūrėti
Priešmokyklinio ugdymo projektas „Kaip mokytis atidumo ir dėmesingumo?” Peržiūrėti
2021 metai
Ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo projektas „Saugaus eismo akademija” Peržiūrėti
Ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo projektas „Žaliosios erdvės vaikų sveikatingumui” Peržiūrėti
Ikimokyklinio ugdymo projektas „Aktyviai žaidžiu – sveikai gyvenu” Peržiūrėti
Ankstyvojo ugdymo projektas „Mažųjų dideli atradimai” Peržiūrėti
2020 metai
„Ką matau aplink darželį?” Peržiūrėti
„Mažais žingsneliais pažinimo link“ Peržiūrėti
2019 metai
„Miško aikštelė” Peržiūrėti
2018 metai
„Grindų robotuko Bee-bot naudojimas“ Peržiūrėti
„Stebuklingos grindys“ Peržiūrėti
„Žaidžiu ir mokausi su Smart lenta“ Peržiūrėti
„Emocinės aplinkos kūrimas darželyje“ Peržiūrėti
2017 metai
„Regio Emilia metodo elementai“ Peržiūrėti