Menu Close

Dalyvavimas tarptautiniame eTwinning projekte „Darni aplinka – įtraukiojo ugdymo(-si) įgalinimas”: idėjos „Tvarumo puoselėjimas mūsų aplinkoje” įgyvendinimas

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Kodėl svarbu išsaugoti švarią aplinką, gamtą? Su vaikais diskutavome kam naudojami plastiko maišeliai, kur jie dingsta po panaudojimo; kokios mintys, jausmai kyla matant užterštą vandenyną? Svarstėme, kaip kiekvienas galime prisidėti prie taršos mažinimo. Suskubome kibti į darbus ir atrasti antrinių žaliavų panaudojimo galimybes kuriant erdves vidaus bei lauko aplinkoje

„Ančiukų”, „Boružiukų” bei „Meškučių” grupės vaikams kilo nuostabi idėja panaudojant įvairias antrines žaliavas sukurti edukacinę erdvę lauke skambiu, vaikų sugalvotu, pavadinimu – „Draugavimo laivas”.

Peržiūrėtas filmas, bei internete rasta vaizdinė medžiaga sužadino vaizduotę bei paskatino veikti. Nupiešę būsimo laivo modelį vaikai pasiskirstę grupelėmis pradėjo laivo statybą. Iš turimų antrinių žaliavų konstravo laivo šonus, denį, kūrė laivo vėliavą  ir pan.       O, kad kelionė prasidėtų vaikai sukūrė erdvę laivui plaukti, pažino povandeninį pasaulį. Iškilo klausimai: „Kaip atrodo jūros dugnas?”, „Kaip atrodo audra vandenyno dugne?”, „Ar medūzos moka plaukti”? Sukūrus reikiamas priemones prasidėjo “tikras” laivo gyvenimas.

Plėtojant tvarumo puoselėjimo idėją „Ančiukų” grupės vidaus aplinkoje sukurta „Poilsio stotelė”, kurioje galima nurimti, atsipalaiduoti, papasakoti apie savo jausmus. Bendradarbiaudami su tėveliais grupės vaikai atrado antrinių žaliavų, kurias panaudojo kūrybinio proceso metu. Vaikai turėjo galimybę veikti kūrybiškai, išbandyti įvairius problemų sprendimo būdus, panaudojant antrines žaliavas tokias kaip kompaktiniai diskai, kartoninės dėžės, įvairūs indeliai ir pan. vaikai improvizuodami modeliavo, tyrinėjo, kūrė erdvę poilsiui

Panaudojant antrines žaliavas „Žirniukų” grupėje kartu su vaikais kūrėme aplinką sužadinančią norą veikti, atrasti, kurti bei tyrinėti. Kuriant „Tyrinėjimo namelį” panaudojome tualetinio popieriaus rulonus, kartonines dėžutes, dangtelius ir pan. Sukurtos manipuliacinės erdvės bei žaidimai stiprino smulkiosios motorikos įgūdžius, gebėjimą mokytis bendrauti ir bendradarbiauti. Mažieji „Žirniukai” stebino išradingumu bei noru veikti, manipuliavo priemonėmis, atrado vis kitus veikimo būdus, dalijosi pastebėjimais.

Įgyvendinant idėją „Tvarumo puoselėjimas mūsų aplinkoje” vaikai patyrė, bendravimo, partnerystės džiaugsmą ir naudą, rodė iniciatyvą bendrai veiklai, žaidimui, stiprino gebėjimus integruotose STEAM veiklose. Vaikai mokėsi būti atsakingi už pasaulį, kuriame gyvename, įgijo žinių ir patyrimo, kaip kiekvienas iš mūsų galime prisidėti prie gamtos taršos mažinimo.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Agnė Kazakevičiūtė

[/av_textblock]

[av_gallery ids=’12051,12050,12048,12049,12052,12053′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’5′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’avia_lazyload’]

Skip to content