Menu Close

eTwinning projekto ,,STEAM ugdymas darželyje – atradimai, eksperimentai, tyrinėjimai” veiklos ,,Varliukų” grupėje

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

„Varliukų“ grupėje (rugsėjo-gegužės mėn.) vykdomas ilgalaikis tarptautinis eTwinning projektas „STEAM education in kindergarten – discoveries, experiments, research“ („STEAM ugdymas darželyje – atradimai, eksperimentai, tyrimai“) kviečiantis vaikus kelti pirmąsias mokslines hipotezes bei atlikti įvairius bandymus. Projekte dalyvauja Lietuvos, Turkijos, Rumunijos, Latvijos bei Graikijos mokytojai ir mokiniai.

STEAM yra vienas iš šiuolaikiškiausių ugdymo būdų integruojantis gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką. Tai ugdymo būdas, padedantis vaikams veiklose įgyjamas  žinias iš karto pritaikyti praktiškai. Eksperimentų, tyrinėjimų ir bandymų metu vaikai tobulina savo mąstymo įgūdžius, samprotauja, mokosi problemų sprendimo, diskutuoti, sutelkia dėmesį, lavina pagrindinius pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, uoslę, stiprina pasitikėjimo savimi jausmą.

Mokslinė kelionė „Varliukų“ grupėje yra nuolat lydima klausimų ir svarstymų ,,Kaip manai, kodėl taip įvyko?“, ,,O ką dar galime sugalvoti?“,  ,,Kaip tu manai, kas bus jeigu?“. Vaikai bendradarbiaudami vieni su kitais atranda daug jiems naujų dalykų susijusių su jiems gerai pažįstamais daiktais, pavyzdžiui – atrado būdą, kaip iš popieriaus galima sukonstruoti tokį stalą, kuris atlaikytų net 25 ir daugiau knygų. Na, o nukritus magnetams nuo magnetinės lentos išsiaiškino, kad jie vienas su kitu „priešinasi“, o toliau tyrinėdami jų galimybes patys susikūrė žaidimą ,,Žvejyba“. Artėjant Velykoms išsiaiškinome, kad kiaušinis paprastame vandenyje skęsta. Vaikams buvo įdomu sužinoti ar įmanoma, kad kiaušinis vandenyje nenuskęstų. Taigi, visi kartu analizavome ir ieškojome būdų kaip tai būtų galima padaryti ir išsiaiškinome, kad jei į stiklinę su vandeniu įdėsime kelis šaukštus druskos kiaušinis nenuskęs! Projekto metu vaikai išbandė ir IT technologijas: programavo su robotu bitute Bee-bot, naudodamiesi Quiver programėle savo piešiniams suteikė 3D vaizdą, planšetiniame kompiuteryje išbandė programėles Pixel Art (spalvinimas langeliais), Jigsaw Planet Puzzle (dėlionės), Kahoot ir kt.  Įvairūs bandymai, eksperimentai, tyrinėjimai, stebėjimai patraukia vaikų dėmesį, žadina vaikų smalsumą, norą atrasti, išbandyti dalintis atradimais.

Džiaugiamės galėdami dalyvauti šiame tarptautiniame projekte: bendrauti, bendradarbiauti, dalintis gerąja patirtimi, pasisemti naujų idėjų, išbandyti naujus IKT įrankius.

Priešmokyklinio ugdymo mokytoja

Justė Labukienė

[/av_textblock]

[av_gallery ids=’9971,9970,9969,9967,9968′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’5′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’avia_lazyload’]

Skip to content