Menu Close

Kaip prisijaukinti knygą?

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Šiais metais darželyje jau tradicine tapusią Knygų mugę, skirtą Vaikų knygos dienai paminėti, organizavome inicijuojant projektą ,,Kaip prisijaukinti knygą?“.
Projekto dalyviai aktyviai diskutavo, dalijosi patirtimi, ieškojo atsakymų į klausimus apie skaitymą ir žodinę kūrybą: kodėl skaityti įdomu? kur ir kaip gauname knygas?, kur yra tekę matyti skaitančių žmonių?, kokia knygų įvairovė?. Nors galimybės keliauti šiuo laikmečiu ribotos, tačiau galėjome apsilankyti virtualiuose turuose po M. Mažvydo ir V. Kudirkos bibliotekas bei pažvelgti į sukauptus pažinimo, išminties lobynus.
Kad susidomėjimas rašytiniu ir sakytiniu žodžiu būtų stipresnis, grupėse įsikūrė trumpalaikės netradicinės skaitymo erdvės, kuriose vyko labiausiai patinkančių knygų rinkimai, aptarimai, kūrybiniai skaitymai, interviu, pokalbiai, knygų peržiūros.
Kaipgi be STEAM atradimų? Ar bandėte kada virti žodžių šiupininę, kurti pasakas iš knygų viršelių? Mes pabandėme! Džiaugėmės žaidimų metu sukurtais smagiais pasakojimais, istorijomis, nutikimais, žodžiais. Pasinėrėme į kūrybą ir lauke žaisdami žaidimus „Užburtame miške“, ,,Sugedęs telefonas“, kurių metu kūrėme mįsles apie knygas, įvairias istorijas, palinkėjimus, komiksus, burtažodžius, bandėme išgirsti sakomus žodžius.
Pavyko įgyvendinti ir mugės koncepciją: salėje įkūrėme grupių vaikų atrinktų mylimiausių knygų erdvę – biblioteką, kurios ištekliais galėjome tarpusavyje keistis, skaityti, susipažinti, pasidžiaugti.
Kūrėme ne tik žodines istorijas, bet ir knygų aksesuarus: skirtukus, aplenkimus, iliustracijas. Meniniais atradimais tikrai galėtų pasidžiaugti ir išrankiausi meno mylėtojai.
Vykstant veikloms grupių netradicinėse skaitymo erdvėse, vaikai pastebėjo, kad kai kurios knygelės jau susidėvėję, sudriskę, ,,serga“, todėl skubiai buvo įkurtos ,,Knygų ligoninės“, kur rūpestingi gydytojai – vaikai – teikė neatidėliotiną pagalbą ,,pacientėms“: kruopščiai lygino susilandžiusius lapus, dėliojo išsibarsčiusius puslapius, klijavo.
Nors mugėje šiais metais buvo mažiau šurmulio, betarpiško bendravimo, bet atradimų tikrai nepristigo: vaikų patirtis prasiplėtė naujomis istorijomis, žodžiais, susipažino su knygų įvairove (įgarsintos, begarsės, rašytinės ir kt. knygos), virtualių bibliotekų lobiais, galėjo keistis ir drauge su grupių mokytojomis paskaityti naujas knygeles, susipažinti su kitų grupių draugų susikurtomis knygelėmis.

Mokytojos
Laima Darvidienė ir Rūta Burinskienė
[/av_textblock]

[av_gallery ids=’9892,9893,9894,9895,9896,9897′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’6′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’avia_lazyload’]

Skip to content