Prasidėjus laukimui didžiausių metų švenčių, mes, visos įstaigos mokytojos, organizavome naratyvinį žaidimą. Mūsų darželio aplinka yra puiki vieta kurti ir išgyventi įvairias istorijas bei naratyvus. Žaidimo pradžioje skaitėme istoriją, kokia galėtų būti dovana Kalėdų seneliui („Dovana Kalėdų Seneliui“).
Diskutuodamos su vaikais stengėmės, kad jie suvoktų tokius vertybinius principus, kaip dėkingumas, draugiškumas, solidarumas. Pavyzdžiui, vaikų mintys: G. 5 m. „Tikrai mes nepagalvojom apie Kalėdų senelį“, Ž. 6 m.: „Jis liūdės be dovanų“.
Su vaikais aptarėme žaidimo planą. Mažesnieji lipdė, piešė piešinius, kūrė šešėlių teatrą, išbandė šokių meną. Didesnieji suskirstė grupelėmis ir atliko įvairias užduotis, vaidino atskirus veikėjus, pasiremdami kuriama istorija. Vaikai žaisdami kūrė savo scenarijų arba tęsė istoriją pagal savo fantaziją, išreiškė savo mintis bei jausmus. Pavyzdžiui, ilgai mąstė: „Kaip sukurti erdvėlaivį, kuris keliautų laiku? Gal jam šalta ir reikia padovanoti šaliką ar tapkes?“
Svarbu tai, kad dovanas Kalėdų Seneliui kūrėme, panaudodami antrines žaliavas. Žaidimo pabaigoje bendruomenės šventėje „Švieskit, žibintai“, vaikai perdavė dovanas nykštukams ir gavo užduotį rasti paslėptą lobį. Pasišviesdami žibintais vaikai ieškojo lobio tamsoje.
Pastebėjome, kad naratyvinis žaidimas, kuriant istoriją apie dovaną Kalėdų seneliui, vaikams padėjo ugdytis kūrybiškumą, socialinius įgūdžius, padidino supratimą apie vertybes. Šis žaidimas suteikė puikią galimybę išgyventi nuostabos ir laukimo džiaugsmą, pradedant laukti Kalėdų senelio atvykimo.
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Kristina Rimkevičienė