Menu Close

„Nykštukų“ grupės vaikai – aktyvūs ugdymo(si) aplinkos kūrėjai!

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Tinkamai sukurta ir vaikų žaidimas pritaikyta fizinė ugdymo(si) aplinka yra neatsiejama ugdymo proceso dalis, ugdymo sėkmės ir kokybės garantas. Kokybiškai, įdomiai ir vaikams patraukliai sukurta fizinė grupės aplinka motyvuoja vaikus įsilieti į žaidimą ir kūrybiškai žaisti. Visgi, dar didesni stebuklai įvyksta tuomet kai ne tik grupės pedagogai prisiima visą atsakomybę už fizinės aplinkos kūrimą, bet  įgalina ir vaikus ateiti į pagalbą ir tapti aktyviais idėjų generatoriais ir ugdymo(si) aplinkos kūrėjais.

Tokiu pavyzdžiu, mums tapo projektas „Kas važiuoja miesto gatvėmis?“ Diskusijų metu su vaikais aptarę, kokių erdvių norėtumėme savo mieste, kibome į darbą ir  kartu įkūrėme štai tokias erdves žaidimams mūsų sukurtame mieste:

  • tikrą gatvę, su rodyklėmis, skiriamosiomis juostomis, pėsčiųjų perėja, kuria žaidimų metu važinėjo įvairaus dydžio ir paskirties automobiliai: gaisrinė, policija, greitoji ir kt. Vėliau mūsų didžiąją gatvę papildė ir mašinų plovykla.
  • miesto pakraštyje įkūrėme statybų aikštelę, kurioje važinėjo statybiniai automobiliai, dirbo statybininkai. Vairuotojai, dirbę statybose vežiojo tikrą smėlį, akmenis.
  • kitoje miesto dalyje įkūrėme mašinų nusileidimo trasas – sugalvojome, kad mašinų nusileidimo trasos turėtų būti pažymėtos skaitmenimis, kad mašinoms būtų lengviau orientuotis kuria trasas leistis. Taip pat nusprendėme pažymėti starto ir finišo vietas. Vytauto (6 m.) ir Dovydo (5 m.) idėja buvo prie trasos įkurti garažą. Tam panaudojome grupėje rastas dėžes. Užrašėme pavadinimus. Žaidimų metu nusileidimo trasose varžėsi įvairaus dydžio automobiliai.
  • šalia daugiabučių įsikūrėme tuneliukų trasą, tarp kurios buvo įkurtas parkas apsodintas medžiais.
  • miesto centre įkūrėme klaidinančią spalvotąją mažųjų automobiliukų trasą, kurioje važinėjo skaitmenimis pažymėti automobiliai.
  • taip pat įkūrėme ir poilsio zoną, kur įlipęs į automobilį, pvz. gaisrinę, galėjai atsipalaiduoti ir mėgautis knygelių vartymu.

Projekto metu ugdė(si )vaikų kūrybiškumo, skaičiavimo ir matavimo, rašytinės kalbos sričių gebėjimai. Vaikai aktyviai dalyvavo kuriant, pertvarkant ir keičiant grupės aplinką.

[/av_textblock]

[av_gallery ids=’12156,12157,12159,12158,12155′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’5′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’avia_lazyload’]

Skip to content