Menu Close

Ankstyvojo ugdymo projektas „Ką atrandu lauko erdvėse?“

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Nuo sausio mėnesio mažieji „Vaikystės“ tyrinėtojai: „Skruzdėliukų“ ir „Žirniukų“ grupės vaikai aktyviai įsitraukia į ankstyvojo amžiaus projektą „Ką atrandu lauko erdvėse“, kurio metu siekiama ugdyti vaikų aplinkos pažinimo ir tyrinėjimo srities pasiekimus, įrengiant  erdves lauko aplinkoje.

Mažųjų tyrinėtojų paklausus, ką jie mato kieme? Pirmiausias atsakymas – virtuvė! Pasitelkus tėvų pagalbą, buvo surinkta ir  pastatyta lauko virtuvė, o papildžius būtiniausiomis priemonėmis aktyviai veiklai (šaukštais, kiaurasamčiais, puodais, indais, įvairiomis formelėmis) – vaikai kepa, verda, pila ir išpila. Eksperimentuojant išbando įvairius veikimo būdus, o pyragų kepimas – be abejo yra „saldžiausias adaptacijos vaisius“. Vaikai, žaidžiant vaidmeninius žaidimus virtuvėje, dalinasi žaislais, tariasi tarpusavyje, dalinasi patirtimi, taip pat tokių žaidimų metu lavėja sakytinė kalba.

Atėjus pavasariui, abiejų ankstyvojo amžiaus grupių vaikų tėvai į vidinį kiemelį padovanojo po lysvę uogoms auginti. Išsirinkus vietą, pastačius lysves ir išbėrus žemes, vaikai grėbliukais, kastuvėliais ir rankomis lygino ir pureno žemes. Padarius duobutes, vaikai skaičiavo, rūšiavo, kur bus sodinamos braškės ir žemuogės, prisiminė augalo augimo procesą ir išvardino, ko reikia, kad augalas augtų: Emilis: „vandens“, Ugnius: „saulės“.  Pasodinus kelis krūmus aviečių, vaikai taip pat sužinojo ir apie nesėkmes, kad ne visi krūmai dera ir auga, kartais jie gauna per daug vandens arba šviečiant kaitriai saulei augalui trūksta vandens. Mažieji skruzdėliukai ir žirniukai stebėjo, tikrino ir laukė, kada bus galima skinti pirmąsias uogas. Pamatę, kad uogos dar žalios spalvos vis sakė „..dar ne…“. Sulaukus prinokusių uogų, vaikai ne tik patys skynė, nešė plauti, tačiau svarbiausia mokėjo pasidalinti. Įrengus uogų lysves ir įsimindami uogų pavadinimą, vaikai plėtė aplinkos pažinimą, skirdami spalvas ir jas skaičiuodami lavino skaičiavimo įgūdžius.

Pasirūpinę savo sodeliu, susirūpinome: kaip augalai auga už darželio vartų? Kas juos prižiūri? Pasigaminę savo žiūronus, skubėjome stebėti aplinką: medžius, gėles, augalus ir vabalus. Tik išėjus už darželio vartų, sutikome daug praeivių kurie pakalbino: kur mes einame? Vaikai drąsiai jiems atsakė: „Einame į kalną“. Tačiau atvykus pastebėjome, kad žolė ant kalno yra per aukštai, o vaikai numatė ir vabalų pavojų žolėse. Tyrinėjimams aukšta žolė nesutrukdė, radome daugybę lapų, šakų ir medžių, kuriuos galėjome stebėti ir aptarti: jų spalvą ar dydį, galbūt net parsinešti į grupę ir stebėti ant šviesos stalo.

Projektui įpusėjus pastebėjome „laimingesnę“ adaptaciją, bendradarbiavimą tarpusavyje su bendraamžiais, kuomet vaikai dalinasi patirtimi vieni su kitais, plečia savo žodyną, lavina smulkiąją ir stambiąją motoriką.

Todėl dabar su nekantrumu visi kartu kuriame eksperimentų laboratoriją!

„Skruzdėliukų” grupės mokytojos

Karolina Mauliūtė

Lina Valevičė

[/av_textblock]

[av_gallery ids=’12834,12835,12833,12830,12836′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’5′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’avia_lazyload’]

Skip to content