Menu Close

,,Sveikatiados” iššūkiams sakome ,,TAIP”!

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Prieš du metus įsijungėme į respublikinį „Sveikatiados“ projektą. Nuo dalyvavimo pradžios įveikėme jau daugiau nei 15 iššūkių! O iššūkių būta išties įvairių, gerinant sveikos mitybos įgūdžius ir fizinį aktyvumą. Jų metu vaikai prisiminė asmens higienos taisykles, išbandė sveikuoliškų užkandžių gamybą ir stalo serviravimą, įvairias judėjimo formas ir savo kūno galimybes bei patyrė judėjimo džiaugsmą.

Sportas ne tik sporto salėje? Taip!

Vaikai buvo fiziškai aktyvūs ne tik sportinių užsiėmimų metu, tačiau ir grupėse bei lauke. Projekto metu išbandytos įvairios judėjimo formos: šokiai, įvairios sporto šakos, mankštos. Vaikai susipažino su dar nežinomais šokių stiliais (hip hop, latino ir t.t.), o stengdamiesi įveikti iššūkį ,,Šok ir nesustok” susitelkė į vieną didelę ,,Vaikystės” komandą ir kasdien repetavo šokio žingsnelius. Vis ieškojome naujų judėjimo būdų ir priemonių, taip vieną rytą gimė idėja rytinei mankštai panaudoti grupėje nuobodžiaujančias vaikų kėdutes. Vaikai energingai palaikė šią neįprastą sporto idėją, aktyviai įsitraukė ir atsakingai atliko sportinius pratimus skirtingose kūno padėtyse bei siūlė savo pratimus draugams. Net neįtikėtina, kaip puikiai derėjo iš pirmo žvilgsnio netradicinis derinys – kėdė ir sportas! Užklupęs prastas oras nekliudė ir toliau aktyviai judėti, vaikai grupėje statydavosi didžiulius kliūčių ruožus. Kliūtims įveikti reikėjo išlaikyti pusiausvyrą, lįsti pro tunelį, perlipti kalnelį ir vaikščioti tilteliais. Po tokių aktyvių rytų energijos ir geros nuotaikos užtenka visai dienai! Ypatingai vaikams patiko idėja patiems sukurti judesį, pratimą, jų skaičių ir priskirti savo vardo raidėms, o tai juos dar labiau paskatino tapti aktyviais sportininkais bei idėjų generatoriais. Turėjome netgi „išmanų” iššūkį, jo metu skaičiavome savo žingsnelius išmaniaisiais laikrodukais. Iššūkio metu vaikai ne tik judėjo, tačiau ir rungėsi tarpusavyje – kas padarys daugiau žingsnelių? Vasarą surengėme „olimpines žaidynes”, kurių metu išbandėme net 9 sporto šakas: šuolį į tolį, aukštį, krepšinį, futbolą, bėgimą ir t.t. Labai džiaugiamės, kad iššūkių metu vaikai suprato fizinio aktyvumo naudą sveikatai ir gerai savijautai.

Ne tik sveikas, bet ir skanus maistas? Taip!

„Tikrai taip”, sušunka visa ,,Vaikystės” bendruomenė! Dalyvaujant ,,Sveikatiados” iššūkiuose vaikai formavosi sveikos mitybos įpročius: pirmenybę teikė sveikam ir vertingam maistui, suprato, kas padeda būti stipriam ir sveikam, taip pat dalinosi savo patirtimi, koks maistas yra sveikas, o kurio geriau privengti. Vaikai į maisto gamybą pažvelgdavo vis kūrybiškiau ir kasdienį maistą stengdavosi pateikti patraukliai – patys rinkosi vaisius, juos pjaustė ir dekoravo lėkštes. Taip atsirado patys gardžiausi vaisių skanėstai – mašinos, šypsenėlės ir saulytės! Skaniai ir sveikai gaminant vaikai prisiminė ir matematinius gebėjimus, kuomet stiprinosi verdami ant iešmelio skaitmeniu nurodytą kiekį kukurūzų. Daug džiaugsmingų emocijų vaikams sukėlė iššūkis „Kiek kukurūzų telpa į mano burnytę?”, kada skaičiavimą nustelbė juoką sukeliantys pojūčiai. Na, o labiausiai norėtume išskirti abejingų nepalikusią penkiamečio Adomo pasiūlytą spontanišką idėją – „Galima ant veido klijuoti kukurūzus ir skaičiuoti kas daugiau!”

Pavasaris ,,Vaikystėje” pakvipo žalumynais ir nusidažė rožine spalva, priimdami pietų kovos iššūkį vaikai gamino šaltibarščius! Susipažinę su produktais, skubėjo dalintis darbais: „aš noriu tarkuoti“, „noriu pjaustyti“. Vaikai tarkavo, pjaustė, pylė, maišė ir visa tai dėl bendro tikslo – paragauti pačių pagamintų šaltibarščių! Visi buvo sužavėti šaltibarščių spalva ir skoniu! O kupini jėgų ir idėjų net sukūrė receptų knygą: patys sugalvojo sveikuoliškus patiekalus, juos piešė ir bandė aprašyti.

Dalyvaujant iššūkiuose vaikai ugdėsi kasdienius gyvenimo įgūdžius: rūpinosi asmens higiena, savitvarka ir susipažino su stalo įrankių naudojimu, todėl net ir mažieji virtuvės meistrai žinojo, kad neužtenka vien žinių apie sveikus maisto produktus, bet reikia ir žinoti, kaip saugiai elgtis su įrankiais gaminimo metu. Demonstruojant savo ryžtą ir drąsą naudojo gaminimo įrankius ir prietaisus: sulčiaspaudę, kokteilinę, plaktuvą, peilį ir pjaustymo lentą, taip pat dalinosi patirtimi, pavyzdžiui, ,,turiu tokį namuose, galiu parodyti”, tarėsi tarpusavyje ir teikė pasiūlymus. Tačiau prieš pradėdami veikti, visuomet prisimindavo, kaip reikia pasiruošti darbui: nusiplauti rankas bei pasikartoti saugaus elgesio su stalo įrankiais taisykles.

Kuo projektas svarbus mums, pedagogams?

Pedagogai, susidūrę su ,,Sveikatiados” iššūkiais, pasižymėjo kūrybiškumu bei energija, skatino ugdytinius veikti. Projekto iššūkiai ir vaikų idėjos leidžia pedagogams produktyviai išnaudoti jau esamą grupės ir lauko aplinkas, ieškoti naujų panaudojimo galimybių. Pedagogui svarbiausia yra vaiko emocija, noras veikti ir motyvacija: „Man labai patiko tas sporto miestelis, bet labai buvo sunku perlipti tokią kaip palapinę, tik medinę. Aš labai bijojau, bet perlipau.“; „Man tai viskas sekėsi labai gerai, aš jau visus pratimus moku ir viską galiu padaryti.“ ; „Man tai viskas patinka, aš stiprus ir moku sportuoti“ ir kt.

Siūlomos veiklos paskatino pedagogus kūrybiškai ieškoti naujų ir vaikams patrauklių būdų, metodų, priemonių idėjų įgyvendinimui. Džiaugiamės, kad ,,Sveikatiada” skatino aktyviai įsitraukti ir šeimas, tiek įgyvendinant veiklas, tiek pasirūpinant priemonėmis. Šeimos namuose aktyviai organizavo pietų kovas, vykdė mankštas ar gamino sveikuoliškus užkandžius, dalinosi jais su grupės draugais.

Iššūkiai paskatino vykdyti sklaidą visoje bendruomenėje: aptarti veiklos rezultatus ir jais dalintis skaitmeninėje erdvėje, pasidžiaugti iššūkiais, pasiekimais ir idėjomis, kurios skatina mus, pedagogus, tobulėti ir išbandyti naujas galimybes.

Džiaugiamės besiformuojančiais vaikų sveikos gyvensenos įgūdžiais, kada vaikai pirmenybę teikia sveikam ir vertingam maistui, o aktyviai veikdami supranta, kas padeda būti stipriam ir sveikam. Sakome ,,Taip” sekantiems ,,Sveikatiados” iššūkiams!

,,Saulučių“ grupės mokytoja mokytoja Vilija Pranaitienė

,,Skruzdėliukų” grupės mokytoja Karolina Mauliūtė

[/av_textblock]

[av_gallery ids=’13062,13063,13065,13066,13064,13067′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’5′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’avia_lazyload’]

Skip to content